Sesiapa yang telah berkahwin dikalangan kamu maka dia telah sempurnakan separuh dari urusan agamanya dan hendaklah dia bertaqwa kepada Allah pada setengah atau separuh urusan agama yang selebihnya

Wednesday 23 May 2012

Petua & Tips untuk yang belum, bakal & dah kahwen

Ehem2..wawe..bukan gatai..fiki macam dah kahwen..tapi wawe nak tambah imlmu dunia akhirat je..

Jangan salah paham..wawe baca artikel nie pasal..dialog iblis & Rasullulah..

Gerun sangat..antaranya ialah...

 Tanya Rasullulah S.A.W kesayangan kita pada Iblis Laknatullah

"Jika umatku bersatu dengan isterinya, apa yang kau lakukan?”
Jawab Iblis : “Jika umatmu hendak bersetubuh dengan isterinya dan membaca do’a pelindung syaitan, maka aku lari dari mereka. Jika tidak, aku akan bersetubuh dahulu dengan isterinya dan bercampurlah benihku dengan benih  isterinya. Jika menjadi anak, maka anak itu akan gemar berbuat maksiat, malas pada kebaikan, durhaka. Ini semua karena kealpaan ibu bapaknya sendiri. Begitu juga jika mereka makan tanpa membaca Bismillah, aku santap   makanannya lebih dulu daripadanya. Walaupun mereka makan, tidaklah mereka  merasa kenyang"




Nauzubillah... jahatnye ko setan..
Ya Allah terkejutnye wawe..wawe harap yang tidak tahu lagi..besok luse dah kahwen amalkan lah doa sebelum berjimak..ataupun yang sudah..maaf ahh mungkin wawe tak kahwen lagi ..xsesuaiiiii...tapi ape salahnye..berkongsi ilmu..

So dari sini wawe telah mendapat ilmu :

 Takkan lupa doa nie untuk kebahagian rumah tangga wawe nanti. Insyaallah
dan tidak lalai dalam mendahulukan bismillah dari segi perbuatan dan amalan.



Rasulullah s.a.w pernah bersabda: 

Sekiranya seseorang itu ingin bersetubuh dengan isterinya hendaklah dia membaca doa Yang bermaksud:

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku! Jauhilah kami dari syaitan dan jauhkanlah syaitan dari apa yang Engkau kurniakan kepada kami. Sekiranya perhubungan kelamin itu ditakdirkan mendapat seorang anak. Anak itu tidak akan diganggu oleh syaitan untuk selamanya.

Doa Sebelum Berjimak





Ertinya:

Dengan nama Allah. Ya Allah jauhkanlah kami dari syaitan dan jauhkanlah dari syaitan apa yang akan Engkau karuniakan kepada Kami.



Ya Allah sesungguhnya Setiap manusia mesti memasang impian untuk mendapat kebahagian rumah tangga dunia akhirat dan menjadi ibu bapa yang unggul.

Semoga Wawe tidak terkecuali ..begitu juga..anda semua..amin..

Nota kaki wawe: Nak jadi ank yang solehah 




No comments:

Post a Comment

Dreamy Users